Tunasin tässä herätteenä Primuksen ExpressStovea.
Härpäkkeestä oli rikkoutunut pietsosytytin, joten päätin poistaa sen tarpeettomana. Dissektio ei kuitenkaan toiminut aivan siten kuten olin odottanut: ilman pietsosytytintä Primusta olisi voinut käyttää suihkuhävittävän jälkipolttimena ja ainakin retkeilytarkoituksissa se vaikutti aivan turhan miehekäältä metallin muuttuessa punahehkuiseksi.
Jotain oli pielessä. Ilmeisesti pietsosytyttimen poistamisen jäljiltä ExpressStoven ilmanvirtaus oli muuttunut radikaalista; jäihän operaatiosta ammottava polttimen läpi kulkeva reikä, joka ei näin jälkikäteen ajatellen voinutkaan olla vaikuttamatta kaasun palamiseen.
Koska olin jo heittänyt pietson pois ennenkuin testasin uudelleen viritettyä poltinta, olin jo aikeissa luopua koko vehkeestä. Mutta sitten päätin ruuvata sytyttimen jättämään reikään sopivan kokoisen ruuvin. Kaiken järjen mukaan ilmavirtaus olisi nyt sama kuin ennen pietson poistamista.
Näin oli. Taas pelittää.